30 år erfaring   Verksted   Salg   Vipps                                               67 15 30 00   Kontakt oss

Service & reparasjoner

PeRo maskinservice har eget serviceverksted i Lommedalen i Bærum som utfører service, garanti- og vanlige reparasjoner.

Service på hagemaskiner bør gjøres minst én gang i året for å forebygge for unødvendige høye kostnader i fremtiden. Dersom du ønsker service på hagemaskinen din, ta gjerne kontakt på forhånd enten via telefon eller e-post.

Garanti på maskiner, innenfor garantitid?

Det skilles mellom «normalt bruk/hjemmebruk» og «bruk i næring/proff» for hvor lang garantitiden på produktet vil være avhengig av produkt.
Denne tiden må ikke forveksles med reklamasjonstid.

Til alle garanti-forespørsler må det leveres kjøpskvittering, navn, adresse, telefon nummer og epost adresse.

Service verkstedet tar en feilsøkings og kostnadsvurdering som innebærer en avgift som må forhåndsbetaltes ved innlevering av maskin.

Hvis reparasjonen ikke er garanti, vil kunden bli kontaktet om det ønskes reparasjonen, i så fall blir avgift for feilsøkings og kostnadsvurdering avgift trukket fra reparasjonsregningen.

Hvis produsent konkluderer med at det er en garantisak vil feilsøkings og kostnadsvurdering avgift bli refundert til kunden. Garantibefaring av maskinen behandles i systemet vårt, og kunden vil bli kontaktet for oppdateringer.

Hvor lang tid tar det?

Vanligvis en til to uker dersom vi ikke må vente på deler som tar lengre tid.

Hva koster det?

Verkstedet tar en feilsøkings og kostnadsvurdering avgift og må forhåndsbetaltes ved innlevering av maskin.

Feilsøkings og kostnadsvurdering avgift belastes ikke ved reparasjon.

Denne kostnaden kommer selv om verktøyet skrotes

Feilsøkings og kostnadsvurdering avgift:

  • Gressklipper, snøfreser og små maskiner kr. 495,-
  • Robotgressklipper kr. 695,-
  • Plentraktorer kr. 795,-

Løpende arbeid verksted – per 15 minutt kr. 245,-

Alle priser er inkl. MVA.

For småreparasjoner tar vi betalt minst for påbegynte kvarter kr. 245,-.

Når maskinen er undersøkt vil du bli kontaktet og du får et kostnadsoverslag
på hva det vil koste å sette «maskinen» i stand.

Hvis du velger å ikke reparere og ønsker den montert tilbake til originalstand – blir det en ekstra kostnad kr. 245,-

Får vi ikke svar innen 4 uker på om verktøyet skal repareres destrueres maskinen
og feilsøknings- og kostnadsvurderingskostnaden faktureres hvis den ikke er betalt.

Kan jeg bestille deler og reparere selv?

Ja, du kan bestille deler her https://www.pero.no/reservedeler/

Når må jeg hente ferdig reparert maskiner?

Alt som er ferdig reparert må hentes innen 1 måned.

Dersom det ikke hentes, kan det bli skrotet, lagt i lånebank etc.

PeRo maskinservice tar ikke ansvar for maskiner som er uavhentet ut over 1 måned.

Hva dersom jeg velger å ikke reparere etter kostnadsoverslag?
Gi beskjed om det skal kastes eller om du henter/vil ha det sendt.
Kostnaden ved undersøkelse vil bli fakturert og dersom du vil ha det montert
tilbake til originalstand – blir det en ekstra kostnad.

Har jeg garanti på reparasjonen?

Vi gir tre måneder garanti på deler og arbeidet som vedrører det som er skiftet på alle reparasjoner utført ved vårt verksted.

Garantien dekker ikke:

Slitedeler som f.eks. kniver, reimer, hjul, batteri, wirer eller normal slitasje.

Ved reklamasjon må det leveres reparasjonskvittering.