Etablert 1985    Verksted    Salg    Vipps    67 15 30 00   Kontakt oss

Service & reparasjoner

PeRo maskinservice har eget serviceverksted i Lommedalen i Bærum som utfører service, garanti- og vanlige reparasjoner.

Serviceverkstedet vil gjennomføre en feilsøkings- og kostnadsvurdering som belastes kunden og må forhåndsbetales ved innlevering av maskin. Avgiften vil bli trukket ifra total reparasjonskostnad. Dersom kunden ikke aksepterer prisforslaget for reparasjon vil avgiften ikke bli refundert. Samme vil gjelde dersom verktøyet/maskinen skrotes.

Service på hagemaskiner bør gjøres minst én gang i året for å forebygge for unødvendige høye kostnader i fremtiden. Dersom du ønsker service på hagemaskiner din, ta gjerne kontakt forhånd via e-post firma@pero.no

Garanti på maskiner, innenfor garantitid?

Det skilles mellom «normalt bruk/hjemmebruk» og «bruk i næring/proff» for hvor lang garantitiden på produktet vil være avhengig av produkt.
Denne tiden må ikke forveksles med reklamasjonstid.

Til alle garanti-forespørsler må det leveres kjøpskvittering, navn, adresse, telefon nummer og epost adresse.

Hvis reparasjonen ikke er garanti, vil kunden bli kontaktet om det ønskes reparasjonen,

Hvis produsent konkluderer med at det er en garantisak vil feilsøkings og kostnadsvurdering avgift bli refundert til kunden. Garantibefaring av maskinen behandles i systemet vårt, og kunden vil bli kontaktet for oppdateringer.

Hvor lang tid tar det?

Vanligvis en til to uker dersom vi ikke må vente på deler som tar lengre tid.

Hva koster det?

Verkstedet tar en feilsøkings og kostnadsvurdering avgift og må forhåndsbetaltes ved innlevering av maskin.

Feilsøkings og kostnadsvurdering avgift:

  • Gressklipper og håndholdt redskap kr. 650,-
  • Robotgressklipper kr. 750,-
  • Plentraktorer kr. 895,-
  • Snøfreser kr. 750,-

Alle priser er inkl. MVA.

Løpende arbeid verksted – per 15 minutter.

For småreparasjoner tar vi betalt minst for påbegynte kvarter.

Når maskinen er undersøkt vil du bli kontaktet og du får et kostnadsoverslag
på hva det vil koste å sette «maskinen» i stand.

Hvis du velger å ikke reparere og ønsker den montert tilbake til originalstand – blir det en ekstra kostnad kr. 300,-

Får vi ikke svar innen 1 måned på om verktøyet skal repareres kan det bli skrotet og feilsøknings- og kostnadsvurderingskostnaden faktureres hvis den ikke er betalt.

Kan jeg bestille deler og reparere selv?

Ja, du kan bestille deler her https://www.pero.no/reservedeler/

Når må jeg hente ferdig reparert maskiner?

Alt som er ferdig reparert må hentes innen 1 måned.

Utstyr som er innlevert hos oss for reparasjon og ikke avhentet innen 1 måneder, vil bli kassert eller solgt for reparasjons kostnader uten ytterligere beskjed.

PeRo Service tar ikke ansvar for maskiner som er uavhentet ut over 1 måned.

Hva dersom jeg velger å ikke reparere etter kostnadsoverslag?
Gi beskjed om det skal kastes eller om du henter/vil ha det sendt.
Kostnaden ved undersøkelse vil bli fakturert og dersom du vil ha det montert
tilbake til originalstand – blir det en ekstra kostnad.

Har jeg garanti på reparasjonen?

Vi gir tre måneder garanti på deler, brukt utstyr solgt og arbeidet som vedrører det som er skiftet på alle reparasjoner utført ved vårt verksted.

Garantien dekker ikke:

Slitedeler som f.eks. kniver, reimer, hjul, batteri, wirer eller normal slitasje.

Ved reklamasjon må det leveres reparasjonskvittering.

General terms updated 01.08.2022