1. Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos PeRo.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom PeRo Service AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos PeRo.no

2. Selger

Firmanavn: PeRo Service AS
Organisasjonsnummer: 990 478 775 MVA
Postadresse: Lommedalsveien 281, 1350 Lommedalen
Telefon: +47 67 15 30 00
e-post: firma@pero.no eller vårt kontaktskjema

3. Kjøper

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

4. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

5. Åpent kjøp / Angrerett

Hos PeRo.no har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden uten varsel.

For at kunden skal kunne utøve sin angrerett, må forsendelsen alltid hentes ut og en sak registreres via e-post til firma@pero.no. En uavhentet forsendelse betraktes derfor ikke som gyldig grunn for angrerett.

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post fra din betalings leverandør når din retur er kreditert (1-3 uker fra den er innsendt).

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice
Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

Ubrukte varer
For å være kvalifisert for retur må varen må være uåpnet og emballasjen kan ikke være brutt og i samme stand som du mottok den. Ved skade eller hvis produktene har kommet på avveie, opphører angrefristen å gjelde, PeRo.no vil da trekke fra beløpet som skal refunderes tilsvarende den verdiforringelsen for varen sammenlignet med varens original verdi, dette om verdiforringelsen skyldes at du har behandlet varen utover det som behøves for å fastslå funksjonalitet, kvalitet og bruk.

Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. Elektronikk betraktes som brukt hvis emballasjen er åpnet.

Kansellering/endring på bestilling

Hos PeRo.no ønsker vi å få levert pakken så raskt som mulig. Vi benytter derfor et automatisk Print & Plukk system på lageret, som gjør at det ikke er teknisk mulig å kansellere et kjøp eller gjøre endringer i etterkant av at ordren er fullført.

6. Levering og forsinkelse

Levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-3 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.
Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Bring. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.
Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

Hvis du har mottatt en SMS eller melding om at pakken er levert i din postkasse/på døren og pakken ikke er der er det viktig at du kontakter oss umiddelbart slik at vi får etterlyst pakken med det samme. Det samme gjelder om du har mottatt bare deler av din ordre, om det ikke gis beskjed umiddelbart vil pakken ansees mottatt i sin helhet etter at Bring har varslet om at pakken er utlevert.
Vi sender alltid alle varene samlet i samme pakke fra oss.

7. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

8. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 5 og 6. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.